Z ostatniej chwili

Zdrowe odwyczajanie się od słodyczy

Zdrowa dieta, to – ku rozpaczy wszystkich miłośników słodkości – dieta, w której nie spożywamy cukrów prostych. Niestety, nawet kiedy prowadzimy aktywny tryb życia nie oznacza to, że słodycze nie pozostawią śladu na naszym ciele.
 

Dlaczego cukier jest dla nas zły?
Na pewno słyszeliście określenie, że cukier to „biały zabójca”. Nie tylko negatywne wpływa na naszą kondycję fizyczną, ale też, co potwierdza coraz więcej badań, ma działanie na nasz mózg. Mózg osoby pożywającej dużo cukru działa tak samo, jak mózg osoby uzależnionej od narkotyków – nawet niewielka przerwa w dostarczaniu cukru do organizmu powoduje niezwykle złe samopoczucie, rozdrażnienie i rozkojarzenie. Ze słodyczami zdecydowanie nie lubią się nasze zęby (próchnica oraz liczne choroby podniebienia) i skóra (alergie, wypryski, wieczne problemy z trądzikiem).
 

Jak odstawić cukier?
Jeśli zamierzamy odstawić cukier na stałe z naszej diety, musimy pamiętać przede wszystkim o tym, że to proces, a nie jednodniowe wydarzenie. Zasada małych kroków będzie tu jak najbardziej wskazana i skuteczna.
1. Nie traktuj słodyczy jako pocieszanie się albo lek na stres. Jeśli zjesz czekoladę na zakończenie długiego dnia raz w miesiącu, wszystko jest w porządku. Gorzej, jeśli taka postawa zaczyna się powtarzać z dnia na dzień. Żeby poprawić sobie humor możemy na przykład poćwiczyć! Ruch i aktywność fizyczna wyzwalają w nas endorfiny szczęścia. Jeśli nie mamy siły na ćwiczenia, możemy zadzwonić do bliskiej nam osoby i najzwyczajniej w świecie się „wygadać” albo przytulić jakiegoś zwierzaka! Psychologowie mówią, że otaczanie się kolorowymi i wesołymi rzeczami na co dzień również pomaga zachować dobry humor.
2. Korzystaj z cukrowych zamienników – ale nie wszystko od razu. Najpierw zamień mleczną czekoladę na dobrej jakości gorzką. Później poszukaj inspirujących przepisów na domowej roboty zdrowe ciasteczka (na przykład z kakao, bananem, miodem i wiórkami kokosowymi), gwarantujemy, że od samego czytania o nich zacznie cieknąć nam ślinka. Potem bez większych problemów kupisz owoce lub suszone owoce zamiast batona.
3. Dzień grzeszków – ustal na przykład jeden dzień w tygodniu, w którym będziesz mogła zgrzeszyć i wybrać się z przyjaciółką na pyszne ciastko. W końcu od czasu do czasu możemy pozwolić sobie na coś niezdrowego, pod warunkiem, że będzie to stanowiło raczej wyjątek w naszej diecie, niż stały element.
Powodzenia!

Autorzy portalu

logo-footer

Na naszej stronie znajdziesz ciekawostki o słodyczach oraz odkryjesz tajemnice kuchni włoskiej. Zapraszamy do czytania :)

Często czytane

Dlaczego kochamy włoską kuchnię
Mity na temat kuchni włoskiej
Ciekawostki o włoskiej kuchni

Świeże newsy branżowe

Cała prawda o słodyczach
Zdrowe odwyczajanie się od słodyczy
Czym zamienić słodycze?
© Copyright nadwislanski. All Rights Reserved.